GDPR - Så behandlar OKG personuppgifter

Publicerad 2018-05-24 20:30

Den 25 maj träder den nya dataskyddsförordningen GDPR i kraft. De nya reglerna ska på ett bättre sätt än tidigare skydda EU-medborgarnas personuppgifter. OKG AB är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter vi har inhämtat, och det gäller bland annat uppgifter kopplade till prenumeration av OKGs nyheter och pressmeddelanden.

Ändamålet med behandlingen

Syftet och ändamålet med att behandla dina personuppgifter är enbart för att du ska kunna ta emot våra nyhetsbrev per e-post. Om du inte lämnar de uppgifter som behövs kommer prenumerationen inte att kunna fullföljas.

Då behandlingen grundar sig på samtycke har du rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Detta påverkar dock inte lagligheten av behandlingen som grundar sig på samtycket innan samtycket återkallades.

Så länge sparar vi dina personuppgifter

Dina personuppgifter kommer att sparas så länge din prenumeration fortlöper. Om du vill avsluta din prenumeration klickar du på länken i det senaste e-postutskicket, eller kontaktar oss via info@okg.uniper.energy.

Läs mer om hur OKG behandlar personuppgifter

Sidan uppdaterad den 24 maj 2018