Nytt nummer av Kärnpunkten

Publicerad 2018-01-26 14:30

Årets första nummer av OKGs personaltidning Kärnpunkten är här, fullmatad med intressanta reportage och artiklar från verksamheten på Simpevarpshalvön.

I omställningsarbetet myntades begreppet Nya OKG 2018 som ett förväntat framtida resultat av den processen. Vid en titt i kalendern kan konstateras att framtiden redan är här och Kärnpunkten har träffat VD Johan Dasht för att kunna delge hans förväntningar på den fortsatta utvecklingen av företag och organisation. Läs intervjun på sidorna 4–5.

Ett stopp på Oskarshamn 3 (O3) orsakad av en bränsleskada är oerhört kostsamt och nu tar OKG ett krafttag kring frågan om bränsleskador för att en gång för alla komma tillrätta med problematiken. Läs mer om detta på sidorna 8–9.

I slutet av april görs den första kapningen i projekt Serin, segmentering av reaktortankens interna delar, på Oskarshamn 2 (O2) och därmed inleds den första stora nedmonteringsåtgärden i avvecklingsarbetet. I en intervju med projektledaren Billy Slättengren tar vi reda på mer om hur segmenteringen kommer att gå till samt vilka förberedelser som nu görs.

Den 24 mars delar OKG ut hederspriset Årets granne för tionde året i rad. I detta nummer gör vi en sammanställning över våra tidigare vinnare och ber samtidigt om hjälp att nominera till Årets granne 2018.

Läs det senaste numret av Kärnpunkten

Läs tidigare nummer av Kärnpunkten

Sidan uppdaterad den 26 januari 2018