Nytt nummer av Kärnpunkten!

Publicerad 2016-12-16 14:05

Nu finns ett nytt nummer av OKGs personaltidning Kärnpunkten utgivet! I detta nummer kan du bland annat läsa om tiden efter varslet och de nu inledda förhandlingarna med facken.

Det har hänt mycket på OKG de senaste månaderna. På sidorna 4–5 summerar personalchef Lotta Sätterlund tiden efter varslet och de nu inledda förhandlingarna med facken. Med anledning av omställningsprocessen bjöd företagsledningen in till stormöten, då det även fanns möjlighet att träffa Trygghetsrådet (TRR). Läs om Trygghetsrådet och vad de kan hjälpa till med på sidan 21.

I tider av stora förändringar är det naturligt att känna oro. På sidan 2 reflekterar Peter Källström, revisionsplanerare på O3, kring hur han tacklar en framtid som för många av oss präglas av ovisshet. Ett slut innebär alltid början på något nytt, menar han, till exempel början på ett nytt år.

Men innan vi tar oss an 2017 går åldringsprojektet i hamn, vilket du kan läsa om på sidan 20. Dessutom kommer en jul i år igen och med den ett uppslag julmys i Kärnpunkten på sidorna 18–19 med julquiz, pyssel och goda julrecept.

Läs det senaste numret av Kärnpunkten (pdf, öppnas i nytt fönster)

Läs tidigare nummer av Kärnpunkten

Sidan uppdaterad den 16 december 2016